رونیکس سرور - هاست - نمایندگی هاست - میزبانی وب پرسرعت و پربازدید
آخرین ارسالی های انجمن
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
فقط محض خنده | 0 | 978 | anita |
جوک های جدید و خنده دار (5) | 0 | 842 | anita |
اعترافهای تکان دهنده طنز | 0 | 776 | anita |
5 راهکار طلایی برای ایمن کردن رایانه | 0 | 850 | anita |
راهکار جلوگیری از ورود بد افزارها به گوشی چیست؟ | 0 | 862 | anita |
علائم وجود بدافزار در گوشی ها چیست؟ | 0 | 754 | vida |
پنج میانبر صفحه کلید در ویندوز که اغلب فراموش شده هستند | 0 | 772 | vida |
طنز نوشته های کوتاه جدید و جالب | 0 | 787 | vida |
شعر طنز/ای عزیزان پشت کنکوری | 0 | 845 | vida |
انواع داداش برای دخترای امروزی!! | 0 | 811 | vida |
اسباب بازی مناسب کودک و نوزاد 6ماهه ( نی نی 6 ماهه):
تعجب كردن، سعی كردن، راه حل پیدا كردن .خیلی چیزها از طریق بازی كردن كشف میشوند و در حدود شش ماهگی است كه كودك میفهمد میتواند كارهایی را انجام دهد و به این ترتیب همه چیز تغییر میكند.در اینجا اسباب بازیها و بازیهایی را برای شش ماههها پیدا میكنید كه فرصتهای خوبی را برای كشف، یادگیری و فعالیت بچه ها فراهم میآورند.
كودك در این سن چگونه بازی میكند؟
- با كمی كمك میتواند بنشیند و در برخی موارد به كمك هم احتیاج ندارد.
- وقتی كه چیزی را میاندازد یا از دستش میافتد، دنبالش میگردد.
- در فعالیتهایی كه اطرافش رخ می دهند، شركت میكند.
- میتواند به صورت همزمان یك اسباب بازی را محكم گرفته و فریاد هم بزند.
اسباب بازی های متناسب با نی نی شش ماهه :
-1اسباب بازی های چینشی (جورچین)
هماهنگی چشم و دست یكی از بزرگترین چالشهای سال اول زندگی فرزند شماست. اسباب بازی هایی كه بلوكهای چینشی دارند راه بسیار خوبی برای یادگیری مهارتهای دیدن و لمس كردن از طریق بازی هستند.
در این سن، فرزند شما دوست دارد كه تلفنهای اسباب بازی را سر جای خود بگذارد و بردارد (به خصوص اگر اسباب بازی به نحوی باشد كه به تلاشهای او واكنش نشان دهد). حین بازی ،چند كلمه جدید به او یاد بدهید: «الآن زنگ میزنه، الآن زنگ نمیزنه».
از اسباب بازی های چینشی برای معرفی كلمات ساده و توصیف بزرگی و كوچكی و بالا و پایین استفاده كنید.شما همچنین میتوانید از این اسباببازیها برای تقویت درك روابط علت و معلولی نیز استفاده كنید.همچنین ،با حرف زدن درباره رنگهای اسباب بازی به او كمك كنید بین واژه ها و مفاهیم ارتباط برقرار كند: «اون فنجون زرد بزرگ».
2-اسباب بازیهایی برای تقویت چهار دست و پا رفتن
در حال حاضر، ممكن است كودك میل شدیدی به حركت كردن داشته باشد و شاید این، تنها محرك و انگیزه كوچكی باشد تا یاد بگیرد دست و پاها چه طور با یكدیگر كار میكنند.اسباب بازی هایی كه بچه را تشویق به خزیدن میكنند راه بسیار خوبی برای تقویت این مهارت هستند.
اگر كودك چهار دست و پا راه میرود، یك اسباب بازی را روی زمین بگذارید و او را تشویق كنید كه دنبالش برود. شاید لازم باشد كه این كار را چند بار تكرار كنید. همیشه به یاد داشته باشید كه تلاشهای او را تحسین كنید.
روی زمین بنشینید و خیلی ساده یك اسباب بازی مناسب را به سمت یكدیگر قل بدهید. این برای تقویت هماهنگی چشم و دست بچه و تحركش مفید است.
3-اسباب بازی های عمل/عكس العمل
وقتی كه یك اسباب بازی با واكنشهای جذاب و جالب به كارهای كودك واكنش نشان میدهد، در واقع او را تشویق میكند كه آن كار را چندین و چند بار تكرار كند و در تمامی این مدت او روابط علت و معلولی را فرا میگیرد. همچنین ،این بازی ها باعث افزایش هماهنگی چشم و دست میشود. قبل از بازی، بعضی از ویژگیهای خاص اسباب بازی را به او نشان بدهید.
الآن زمان بسیار مناسبی برای تمركز بر روی مفاهیم درون و بیرون و یا باز و بسته و ... میباشد. هنگام بازی، تشویقش كنید كه خودش با اسباب بازی بازی كند و ببیند كه چه اتفاقی میافتد.او از سورپرایزهای جالبی كه خودش به دست آورده لذت خواهد برد و تمایل پیدا میكند كه بارها و بارها آن بازی را تكرار كند!بسته به ویژگیهای اسباب بازی میتوانید از آنها برای معرفی سایر مفاهیم نیز استفاده كنید - برای مثال، پر و خالی. كارهایتان را به مفهوم ها مرتبط كنید: وقتی كه یك شیء را داخل اسباب بازی میگذارد، به او بگویید كه پر شد! به او كمك كنید كه آن شی را دوباره بیرون بیاورد و بتواند آن را نگاه كند؛ حالا به او بگویید: «الآن خالی شد!». هنگام توضیح روی واژههای «پر» و «خالی» تأكید كنید.
4-اسباب بازی هایی برای تقلید و یا شبیه سازی اشیای آشنا
از آنجا كه بچه به تدریج نسبت به محیط اطراف خود آگاهتر میشود، تك تك اشیای منزل ممكن است نظر او را جلب كنند.اسباب بازی هایی كه شبیه اشیای آشنا هستند به این جلب توجه و جسارت در كشفهای جدید،به او كمك میكنند. این اسباب بازیها همچنین راه امن، جالب و به لحاظ ذهنی چالش برانگیزی را برای كشف و یادگیری فراهم میكنند.
كودك را در منزل به یك تور «صوتی»ببرید.زنگ در را بزنید، زنگ ساعت را روشن كنید، رایانه را روشن كنید.درون خانه راه بروید و به كودكتان بگویید هر یك از صداها چه معانی و مفاهیمی دارند: «به خانه اومدن!» «وقت بیدار شدن!» «من آماده ام تا نامه الكترونیكم رو بخونم!»
برای تقویت درك كودك از روابط علت و معلولی، اجازه بدهید كه بعضی كار ها ی بیخطر را خودش امتحان كند تا این مفاهیم برایش روشنتر شود.برای مثال، به او كمك كنید تا یك كلید چراغ را روشن كند یا شیر آب را باز و بسته كند و ببیند كه كارهایش چه نتایجی دارند.
در كابینت را باز كنید و قوریها و لیوانها و قاشقهای چوبی را بیرون بیاورید. وقتی بچه كارهایش و نتایج آنها را میبیند لبخند میزند؛ با خودش فكر می كند «من اون صدا رو در آوردم»! وقتی كه بازی میكند، درباره چیزی كه میبیند و میشنود با او حرف بزنید. او از صدای شما خوشش میآید و شما هم در عین حال به مهارتهای گفتاریش كمك میكنید.
برای او كتابهایی درباره آداب و رسوم بخوانید مثلاً كتابهایی با موضوعات زمان غذا خوردن، زمان حمام كردن و زمان بازی. او لذت میبرد وقتی خودش را جای بچه های دیگر یا بچه های دیگر را در نقش خودش میبیند!
نظرات ارسال شده