close
رزرو آنلاین هتل
اسباب بازی متناسب با سن رشد کودک ٦ ماهه

اسباب بازی متناسب با سن رشد کودک ٦ ماهه

اسباب بازی متناسب با سن رشد کودک ٦ ماهه

اسباب بازی متناسب با سن رشد کودک ٦ ماهه

اسباب بازی متناسب با سن رشد کودک ٦ ماهه

اسباب بازی متناسب با سن رشد کودک ٦ ماهه
اسباب بازی متناسب با سن رشد کودک ٦ ماهه
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ماتبلیغات در سایت ماتبلیغات در سایت ما
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آخرین کاربران
آمار
جستجو
جدید ترین مطالب
تبلیغات
رونیکس سرور - هاست - نمایندگی هاست - میزبانی وب پرسرعت و پربازدید
آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
اسباب بازی متناسب با سن رشد کودک ٦ ماهه

اسباب بازی مناسب کودک و نوزاد 6ماهه ( نی نی 6 ماهه):

تعجب كردن، سعی كردن، راه حل پیدا كردن .خیلی چیزها از طریق بازی كردن كشف می­شوند و در حدود شش ماهگی است كه كودك می­فهمد می­تواند كارهایی را انجام دهد و به این ترتیب همه چیز تغییر می­كند.در اینجا اسباب ­بازی­ها و بازی­هایی را برای شش ماهه­ها پیدا می­كنید كه فرصت­های خوبی را برای كشف، یادگیری و فعالیت بچه­ ها فراهم می­آورند.

  كودك در این سن چگونه بازی می­كند؟

  •  با كمی كمك می­تواند بنشیند و در برخی موارد به كمك هم احتیاج ندارد. 
  • وقتی كه چیزی را می­اندازد یا از دستش می­افتد، دنبالش می­گردد.
  • در فعالیت­هایی كه اطرافش رخ می دهند، شركت می­كند.
  • می­تواند به صورت همزمان یك اسباب­ بازی را محكم گرفته و فریاد هم بزند.

اسباب بازی های متناسب با نی نی شش ماهه :

 

 -1اسباب­ بازی­ های چینشی (جورچین)

هماهنگی چشم و دست یكی از بزرگترین چالش­های سال اول زندگی فرزند شماست. اسباب­ بازی­ هایی كه بلوك­های چینشی دارند راه بسیار خوبی برای یادگیری مهارت­های دیدن و لمس كردن از طریق بازی هستند.

در این سن، فرزند شما دوست دارد كه تلفن­های اسباب­ بازی را سر جای خود بگذارد و بردارد (به خصوص اگر اسباب­ بازی به نحوی باشد كه به تلاش­های او واكنش نشان دهد). حین بازی ،چند كلمه جدید به او یاد بدهید: «الآن زنگ می­زنه، الآن زنگ نمی­زنه».

 

از اسباب­ بازی­ های چینشی برای معرفی كلمات ساده و توصیف بزرگی و كوچكی و بالا و پایین استفاده كنید.شما همچنین می­توانید از این اسباب­بازی­ها برای تقویت درك روابط علت و معلولی نیز استفاده كنید.همچنین ،با حرف زدن درباره­ رنگ­های اسباب ­بازی به او كمك كنید بین واژه­ ها و مفاهیم ارتباط برقرار كند: «اون فنجون زرد بزرگ».

2-اسباب­ بازی­هایی برای تقویت چهار دست و پا رفتن

در حال حاضر، ممكن است كودك میل شدیدی به حركت كردن داشته باشد و شاید این، تنها محرك و انگیزه ­كوچكی باشد تا یاد بگیرد دست و پاها چه طور با یكدیگر كار می­كنند.اسباب­ بازی­ هایی كه بچه را تشویق به خزیدن می­كنند راه بسیار خوبی برای تقویت این مهارت هستند.

اگر كودك چهار دست و پا راه می­رود، یك اسباب­ بازی را روی زمین بگذارید و او را تشویق كنید كه دنبالش برود. شاید لازم باشد كه این كار را چند بار تكرار كنید. همیشه به یاد داشته باشید كه تلاش­های او را تحسین كنید.

روی زمین بنشینید و خیلی ساده یك اسباب­ بازی مناسب را به سمت یكدیگر قل بدهید. این برای تقویت هماهنگی چشم و دست بچه و تحركش مفید است.

3-اسباب­ بازی­ های عمل/عكس ­العمل

وقتی كه یك اسباب ­بازی با واكنش­های جذاب و جالب به كارهای كودك واكنش نشان می­دهد، در واقع او را تشویق می­كند كه آن كار را چندین و چند بار تكرار كند  و در تمامی این مدت او روابط علت و معلولی را فرا می­گیرد. همچنین ،این بازی ها باعث افزایش هماهنگی چشم و دست می­شود. قبل از بازی، بعضی از ویژگی­های خاص اسباب­ بازی را به او نشان بدهید.

الآن زمان بسیار مناسبی برای تمركز بر روی مفاهیم درون و بیرون و یا باز و بسته و ... می­باشد. هنگام بازی، تشویقش كنید كه خودش با اسباب­ بازی بازی كند و ببیند كه چه اتفاقی می­افتد.او از سورپرایزهای جالبی كه خودش به دست آورده لذت خواهد برد و تمایل پیدا می­كند كه بارها و بارها آن بازی را تكرار كند!بسته به ویژگی­های اسباب­ بازی می­توانید از آنها برای معرفی سایر مفاهیم نیز استفاده كنید - برای مثال، پر و خالی. كارهایتان را به مفهوم ها مرتبط كنید: وقتی كه یك شیء را داخل اسباب­ بازی می­گذارد، به او بگویید كه پر شد! به او كمك كنید كه آن شی را دوباره بیرون بیاورد و بتواند آن را نگاه كند؛ حالا به او بگویید: «الآن خالی شد!». هنگام توضیح روی واژه­های «پر» و «خالی» تأكید كنید.

4-اسباب ­بازی­ هایی برای تقلید و یا شبیه ­سازی اشیای آشنا

از آنجا كه بچه به تدریج نسبت به محیط اطراف خود آگاه­تر می­شود، تك­ تك اشیای منزل ممكن است نظر او را جلب كنند.اسباب­ بازی­ هایی كه شبیه اشیای آشنا هستند به این جلب توجه و جسارت در كشف­های جدید،به او كمك می­كنند. این اسباب ­بازی­ها همچنین راه امن، جالب و به لحاظ ذهنی چالش­ برانگیزی را برای كشف و یادگیری فراهم میكنند.

كودك را در منزل به یك تور «صوتی»ببرید.زنگ در را بزنید، زنگ ساعت را روشن كنید، رایانه را روشن كنید.درون خانه راه بروید و به كودك­تان بگویید هر یك از صداها چه معانی و مفاهیمی دارند: «به خانه اومدن!» «وقت بیدار شدن!» «من آماده­ ام تا نامه­ الكترونیكم رو بخونم!»

برای تقویت درك كودك­ از روابط علت و معلولی، اجازه بدهید كه بعضی كار ها ی بی­خطر را خودش امتحان كند تا این مفاهیم برایش روشن­تر شود.برای مثال، به او كمك كنید تا یك كلید چراغ را روشن كند یا شیر آب را باز و بسته كند و ببیند كه كارهایش چه نتایجی دارند.

در كابینت را باز كنید و قوری­ها و لیوان­ها و قاشق­های چوبی را بیرون بیاورید. وقتی بچه كارهایش و نتایج آنها را می­بیند لبخند می­زند؛ با خودش فكر می كند «من اون صدا رو در آوردم»! وقتی كه بازی می­كند، درباره­ چیزی كه می­بیند و می­شنود با او حرف بزنید. او از صدای شما خوشش می­آید و شما هم در عین حال به مهارت­های گفتاریش كمك می­كنید.

برای او كتاب­هایی درباره­ آداب و رسوم بخوانید مثلاً كتاب­هایی با موضوعات زمان غذا خوردن، زمان حمام كردن و زمان بازی. او لذت می­برد وقتی خودش را جای بچه­ های دیگر یا بچه ­های دیگر را در نقش خودش می­بیند!


تعداد بازديد : 1032
پنجشنبه 06 تير 1392 ساعت: 12:26
نویسنده:
نظرات()
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
در مورد خرم آباد
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
صفحات جانبی