close
رزرو آنلاین هتل
راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه

راهنمای خرید دوچرخه
راهنمای خرید دوچرخه
ثبت شده در ستاد ساماندهي وزارت فرهنگ و ارشاد
تبلیغات در سایت ماتبلیغات در سایت ماتبلیغات در سایت ما
آرشیو
پشتيباني آنلاين
آخرین کاربران
آمار
جستجو
جدید ترین مطالب
تبلیغات
رونیکس سرور - هاست - نمایندگی هاست - میزبانی وب پرسرعت و پربازدید
آخرين ارسال هاي تالار گفتمان
راهنمای خرید دوچرخه

 

برگزاري نمايشگاه نقاشي خردسالان در خرم‌آباد

این روزها رفت وآمد درون شهر یکی از مشکل های شهری است. ساعت ها در ترافیک خیابان ها ماندن غیر از اینکه زمان شهروندان را هدر می دهد، از نظر روانی نیز روی آنها تاثیر می گذارد. چند سالی است که عده ای برای رفت وآمدهای روزانه خود به محل کار، مدرسه، دانشگاه و…. از دوچرخه استفاده می کنند.

دوچرخه به دلیل اینکه هیچ آلودگی ای برای هوا و محیط ایجاد نمی کند، جایگزینی بسیار مناسب و سالم برای خودرو است. ضمنا دوچرخه سواری یک ورزش نیز محسوب می شود که در تناسب اندام، عضلانی کردن ماهیچه ها و سلامت روح و جسم موثر است. اگر شما هم مانند برخی از دیدن افرادی که با دوچرخه به مسیرهای خود رفت وآمد می کنند، لبخندی بر لبتان می نشیند و دوست دارید جای آنها باشید، برایتان خبر خوشی داریم چون می توانید در این صفحه اطلاعات لازم برای خرید یک دوچرخه مناسب با کارایی موردنظرتان را بیابید.

هر دوچرخه سواری نیازمند دوچرخه ای متناسب با همان کارایی است. بنابراین اگر قصد دارید دوچرخه بخرید ابتدا مشخص کنید که این دوچرخه را برای چه استفاده ای لازم دارید. تقسیم بندی دوچرخه به این ترتیب است:

                                                   

1- دوچرخه شهری (سی تی بایک) که برای رفت وآمدهای روزانه افراد در شهر طراحی می شود. لاستیک این دوچرخه ها باریک است و از طوقه ۲۷ اینچ در آن استفاده شده تا شما بتوانید با پازدن کمتر، مسافت بیشتری را بپیمایید. در نتیجه کمتر خسته خواهید شد.

 

2- دوچرخه کورسی (رود بایک) که امروزه بیشتر برای دوچرخه سواری در جاده یا مسابقات حرفه ای استفاده می شود و استفاده عادی از آنها کم شده است.

3- دوچرخه توریستی (کراس وی یا هایبرید) افرادی که در نظر دارند از شهری به شهر دیگر یا از کشوری به کشور دیگر پا بزنند، از آن استفاده می کنند. این نوع دوچرخه به نوعی ساخته شده که دوچرخه سوار در مسافت های طولانی خسته نشود.

4- دوچرخه جنگلی (کراس کانتری) که متداول ترین دوچرخه و پرفروش ترین آن در ایران است. در این دوچرخه از لاستیک پهن تر (سایز ۱/۲) و طوقه ۲۶ اینچی استفاده می شود و برای استفاده روی خاک، آسفالت، تپه و کوه مناسب است.

5- دوچرخه پرش از صخره (داون هیل) که برای استفاده در مسیرهای سرازیری طراحی می شود و برای افرادی که قصد شرکت در مسابقات یا استفاده های هیجانی مانند پایین آمدن از کوه را دارند، مناسب است. این دوچرخه سنگین تر از دوچرخه های عادی است و مقاومت بالاتری نسبت به باقی مدل ها دارد. طوقه آن ۲۶ اینچ است و لاستیک اش از ضخامت بالایی برخوردار است.

6- دوچرخه (تریل) که مشابه دوچرخه کراس کانتری است با این تفاوت که این مدل برای پرش های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. دوچرخه های دومنظوره (فری راید) که در حقیقت به نوعی ترکیبی از دوچرخه های داون هیل و کراس کانتری است. به همین دلیل می توان از آن در سربالایی و سرازیری استفاده کرد. دوچرخه (تریال) که برای حرکات نمایشی استفاده می شود. طوقه آن در سایزهای ۲۰ یا ۲۴ یا ۲۶ اینچ است.

دوچرخه ارگونومیک

متاسفانه برخی از مردم تصور می کنند که هر چقدر یک دوچرخه تعداد کمک فنرهای بیشتری داشته باشد، بهتر است. در حالی که کمک فنر برای استفاده های خاص به کار می رود و استفاده دوچرخه کمک فنر دار برای دوچرخه سواری روزانه یا تفریحی به کمر آسیب می رساند. دوچرخه خوب دوچرخه ای است که علاوه بر سایز طوقه، سایز بدنه آن هم متفاوت باشد. سایز بدنه را باید با قد دوچرخه سوار مطابقت داد.

استفاده از دوچرخه متناسب با قد فرد از اهمیت بسیاری برخوردار است. دوچرخه سواری با دوچرخه کوتاه، مانند آن است که شما به صورت چهار دست و پا راه بروید و دوچرخه سواری با دوچرخه بلند مانند آن است که روی پنجه پا راه بروید. باید در هر چرخش رکاب پای دوچرخه سوار از حالت جمع شده به حالت عادی درآید اما به شکلی که کششی هم بر آن ایجاد نشود تا هم تسلط بر دوچرخه بیشتر باشد و هم خستگی کمتری احساس شود.

یکی دیگر از ویژگی های یک دوچرخه خوب این است که فریم (اسکلت دوچرخه)خوبی داشته باشد و زوایای بدنه آن طوری طراحی شده باشد که با پازدن، مسافت بیشتر، شتاب بیشتر و خستگی کمتری را برای دوچرخه سوار به ارمغان آورد. مطمئن شوید که فروشنده دوچرخه ای را به شما می فروشد که دوشاخه آن قفل دار است. اگر دوشاخه دوچرخه قفل نشود، در سر بالایی یک سوم انرژی شما به هدر می رود. البته قفل دوشاخه را در سرازیری ها و مناطق سنگلاخی نباید قفل کنید تا به بازوهایتان شوک وارد نشود. سی ان سی بودن طوقه های دوچرخه از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به شکل شیاردار باشد، کمک می کند تا در گرما، رطوبت و سرعت بالاتر، ترمز بهتری داشته باشید.

امروزه استفاده از ترمزهای دیسکی در دوچرخه ها متداول شده است. در جایی که دوچرخه از سیم برای انتقال قدرت استفاده می کند، ترمز وی بریک بهتر عمل می کند. هر چه قطر دیسک بیشتر باشد، ترمز بهتری خواهید داشت.

تعداد دنده های استفاده شده در دوچرخه ها به این ترتیب است: ۲۱ دنده در دوچرخه های عادی، ۲۴ دنده در دوچرخه های نیمه حرفه ای، ۲۷ دنده در دوچرخه های حرفه ای و ۳۰ سرعته که به تازگی در دوچرخه های فوق حرفه ای که وارد بازار شده اند، مشاهده می شود. از آنجا که آلومینیوم که دوچرخه از آن ساخته می شود، خاصیت برگشت دارد و به اصطلاح خسته می شود، نوع پروفیل به کار رفته در آن بسیار مهم است تا عمر دوچرخه شما را بیشتر کند. امروزه برندهای معتبر دوچرخه سازی با بهره گیری از تکنولوژی های مدرن توانسته اند به این مهم دست یابند

 

دوچرخه بانوان

دوچرخه خانم ها علاوه بر بدنه خم مطابق با ارگونومیک بدن خانم ها طراحی می شود. فاصله میان دوچرخ در دوچرخه خانم ها کمتر از آقایان و همه زوایای فریم آن متفاوت است. بنابراین اگر شما جزو آن دسته از بانوانی هستید که می خواهید دوچرخه بخرید، حتما از برندهایی خرید کنید که دوچرخه خاص بانوان طراحی و تولید می کنند. اطمینان داشته باشید این موضوع در سلامت و آرامش بدن شما موثر است.

دوچرخه کودکان

این دوچرخه ها در ۲ نوع موجودند؛ بدنه آهنی که سنگین تر هستند و شرکت های سازنده آن، تیم طراحی ندارند از کیفیت پایین تری برخوردارند. دوچرخه سواری با آن سخت و خسته کننده است. به شما توصیه می کنیم برای کودکان از این نوع دوچرخه ها نخرید چرا که کودکان دوچرخه سواری که یاد نمی گیرند، هیچ برای همیشه از آن زده می شوند. نوع دیگر این دوچرخه ها از همان جنس آلومینیوم است. در ایران دوچرخه کودکان در سایزهای طوقه ۱۲، ۱۶ و ۲۰ متداول است.

دوچرخه سالمندان

دوچرخه خاصی برای سالمندان وجود ندارد. این افراد می توانند از دوچرخه های شهری استفاده کنند که اتلاف انرژی دوچرخه سوار در آن از مدل های دیگر بسیار کمتر است. در اینجا چند روش و مرحله برای خرید یک دوچرخه مورد نظر شما ارائه می شود:

- تصمیم بگیرید که چه جور دوچرخه سواری می خواهید انجام بدهید. می خواهید در شهر دوچرخه برانید یا دوچرخه سواری تریل انجام بدهید؟ می خواهید دوچرخه سواری سریع انجام بدهید یا دوچرخه سواری آهسته ، نرم و راحت؟

- مناسب بودن دوچرخه همه چیز است. اگر دوچرخه کاملا مناسب شما نباشد ، موقع راندن دوچرخه اذیت می شوید. موقع خرید مطمئن باشید که چندین سایز را برای بهترین حالت راحتی امتحان کنید. آیا شما زیاد روی دوچرخه خم می شوید؟ وقتی از زین پیاده می شوید و روی زمین می ایستید آیا لوله بالای تنه را می توانید به صورت ایستاده لمس کنید؟ آیا کاربرد قطعات روی فرمان آسان و در دسترس است؟

- به فروشگاه های زیادی سر بزنید. روی انواع دوچرخه بنشینید و حتی الامکان برانید. اگر شما دوچرخه سوار تریل هستید مطمئن باشید که به انواع کراس کانتری ، هیبرید و حتی دوچرخه کوهستان هم توجه کرده باشید. جستجوی خودتان را تنها به یک یا دو فروشگاه دوچرخه محدود نکنید. حال آنکه فروشنده ها، دوچرخه هایی با مارکهای مشهور و خدمات پس از فروش عالی پیشنهاد می کنند ، دوچرخه های آنها از نظر قیمت گرانترند چون قطعات ، سرویس و نصب و اطلاعات حرفه ای تری در اختیار شما قرار می دهند.

- تصمیم گیری برای یک سایز تنه مناسب، به هنگام نشستن بر روی دوچرخه های زیاد و با نشستن احساس راحتی بکنید. این امر شامل فاصله از زین تا زمین و زاویه تکیه برای تسلط بر فرمان دوچرخه است. فروشنده شما را برای سایز مناسب راهنمایی می کند ولی تنها راه برای گفتن حقیقت راندن دوچرخه است.

- تصمیم گیری برای مقدار پولی که شما برای خرید دوچرخه کنار گذاشته اید. در اینجا لازم نیست به دوچرخه های گرانقیمت نگاه کنید در حالی که قصد خرید دوچرخه ارزانتری در سر دارید. همچنین سعی کنید لوازم و قطعاتی که ممکن است بعدا به درد بخورند مانند باربند، گل گیر، یا کرونومتر را همراه با دوچرخه بخرید. چرا که قیمت این وسایل در حین خرید دوچرخه ارزانتر از مواقع عادی درمی آیند

- مقایسه قطعات یک دوچرخه با نوع دیگر. این راهی است که ممکن است جستجوی کمی طلب بکند ولی خیلی باارزش است. ترکیب قطعات معمولا ارزش دوچرخه را بالا می برند. عدم سازش قطعات مهم ترین هدف این مرحله است. برای این منظور دقت کنید که حداقل قطعاتی که بیشتر با هم درگیر هستند از یک رده مارک و ست باشند.

- انتخاب اینکه دوچرخه سبک می خواهید یا نه؟ دوچرخه های آلومینیومی بسیار عالی هستند وقتی که سبکتر هم باشند. ولی اگر می خواهید که کمی از پولتان را برای خودتون نگه دارید دوچرخه های کرومولی (آلیاژی) بگیرید.


تعداد بازديد : 510
چهارشنبه 12 شهريور 1393 ساعت: 20:24
نویسنده:
نظرات()
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
این نظر توسط ایمانی در تاریخ 1393/6/18 و 0:15 دقیقه ارسال شده است

ایمانی

نه برادر. خواستم جهبه رو بذارم. اما متاسفانه سامانه وبلاگ بلاگ قبول نکرد و پیغام داد که باید پول بریزی به حساب تا بتونی این لینک رو قرار بدی. دیگه ما هم دیگه بی خیال شدیم....وگرنه چیز خوبی بود.
پاسخ : پس به قول معروف قسمت نشده
اشکال نداره داداش

این نظر توسط jdj در تاریخ 1393/6/17 و 23:52 دقیقه ارسال شده است

jdj

جناب ساکی عزیز همونطور که خودتون اشتباه تایپی داشتید و غول رو قول نوشتید بنده هم الان متوجه شدم که بجای استاندار لرستان نوشتم استاندار خرم آباد
اما از کارهایی که گفتید و از پروژه هایی که فرمودید در دوران بازوند بوده کدومشون تکمیل شدن و یا در حال تکمیل شدن هستند ؟
کدوم یک از این پروژه هایی که گفتید مربوط به استاندار هست ؟
فک کنم شما پروژه های مربوط به شهرداری رو هم به حساب ایشون میذارید ؟
در ضمن آقای دهمرده چرا از چشم خیلی ها افتاد ؟ چون مرد عمل بود و در میدان عمل بود
چون مسئولین ادارات رو مکلف به جهاد و کار جهادی میکرد
همونطور که میبینی پروژه عظیمی مثل بام لرستان چقدر زود آب و برق و گاز و آسفالت به همه جای اون کشیده شد . علتش این بود که مثلا از ریس اداره آب و فاضلاب در موعد و مهلت تعیین شده لوله کشی میخواست ، متاسفانه کلا ما ایرانی ها هم که وقتی یکی ازمون کار بخواد شروع میکنیم به زیر آب زنی و به اصطلاح قبر کنی
آره کار و پروژه باید لمس بشه و مردم ببینن
شعار دادن و رو کاغذ نوشتن کار ساده ایه


این نظر توسط احمد ساکی در تاریخ 1393/6/17 و 14:39 دقیقه ارسال شده است

احمد ساکی

سلام آقا علی ابتدا جواب کامنت چند وقت پیشتان که فراموش کرده بودم آن را در سایت وزینتان به سمع و نظرتون برسونم
میدونم از وضعیت شهر و تصمیم های عجولانه شورای شهر و ... ناراحت هستین
ولی قربان، بنده نه با دکتر دهمرده و نه با مهندس بازوند هیچ نسبتی ندارم ولی اگر بخواهم انصاف را رعایت کنم علی رغم اینکه دهمرده به اندازه توان خود گره ای از هزاران گره استان رو باز نمود و خدمات خوبی به اندازه توان مدیریتی خود انجام داد ولی از حق نگذریم مهندس بازوند بسیار بسیار فردی هوشمند تر،توانمند تر و با رزمه کاری بسیار درخشانی است،اگر سری به شهر اراک بزنید متوجه خواهید شد که ایشان چه خدمات شایان توجه ای در دوران مدیریتی خود در این شهر و استان انجام داده اند و اکثر پروژهای بزرگ عمرانی و تقاطع های غیر همسطح کلانشهر اراک توسط شخص ایشان پیگیری و به بهره برداری رسیده، در لرستان هم در این مدت کوتاه انصافا خوب کار نموده اند، پروژه ونک پارک که قبل از ایشان اعضای شورای شهر در فکر تبدیل زمین آن به پارک سوار بوده اند ! ولی با پیگیری مصرانه مهندس بازوند سرمایه گزاری عظیم 350 میلیاردی که خود به تنهایی چند برابر بودجه کل استان و به اندازه ساخت یک سد بتونی است در این قسمت از شهر در حال انجام است،پیگیری و شروع به ساخت پل مازیار،پل جهادگران،پل 9 دی،احیا مجتمع کشت و صنعت،شروع به ساخت هتل سزّار که هیچ مسئولی توان اتمام ان را نداشت،ساماندهی ورودی های شهر،ایجاد زائرسرای لرستانی ها در مشهد،توسعه فرودگاه خرم آباد و افزایش پروازهای آن به 24 پرواز،ایجاد پروازهای خرم آباد -مشهد و بلعکس ودر آینده نزدیک پرواز عسلویه،در دستور کار قراردادن و پیگیر ایجاد 5 تقاطع غیر همسطح،خروج پادگان 07 و هدفگاه از محدوده شهر،مسکن مهر،طرح نیروگاه خرم آباد ،طرح اصلاح گلال خرّم آباد با محوریت فضای سبز،تزریق بودجه برای انتقال آب به سراب کیو،خرید دو فروند هواپیما برای توسعه فرودگاه خرم آباد و فرودگاه ولیعصر(ملایر - نهاوند- بروجرد)، ساماندهی آب گرم دلفان،سدمعشوره،سد مروک،پیگیری حق آب لرستان به قم با ایجاد سدی در آن منطقه،سد کاکارضا و انتقال آب شرب خرم آباد،سد ایوشان،آزاد راه خرم آباد - اراک و خودروسازی پروتون بروجرد،پمپاژهای متعدد در سطح استان و صدها طرح دیگر که اکنون حضور ذهن ندارم، تفاوت فاحش بازوند با دهمرده در این است که دهمرده نگاهش محدود به پروژه ای خاص بود و فقط در طول مدیریتش بیشتر انرژیش را به بام خرم آباد و راهسازی امام زاده ممد حسن محدود نموده بود ولی بازوند نگاهش استانی است و به تمام سرمایه های خفته استان و پروژهای ریلی و هوایی و زمینی و کشاورزی و بهداشت و عمران شهری
و .... نگاه آینده نگر دارد،باید به دور از هرگونه شایعات پشتیبان بازوند باشیم چرا که او قبل از استانداری لرستان،استان های مرکزی و همدان به صورت وِیژه خواستار جذب آن بودند چرا که می دانند که او چه توان مدیریتی بالایی دارد و علی عزیز فراموش نکنیم لرستان بعد از 220 سال یک لرتبار دلسوز را در راس مدیریت خود دیده است.سپاس
پاسخ : بنده هم قوم و خویش هیچکدام نیستم اما اگه حرفی میزنم از سر دلسوزیه و امیدوارم خداوند اجر آدم کاری و منصف و خداترس رو خودش بده
بنده هم به عقل خودم و به چشم خودم اعتماد دارم
بنده مقایسه هایی کردم که در دوران آقای دهمرده در عرض یکسال چه کارها و چه پروژه هایی به سرانجام رسید و به کارنامه ایشون نگاه میکنم که چه ایده ها و چه تفکراتی داشت
اما در یکسال گذشته شما چه تغییری در استان و بخصوص در شهر خرم آباد به عنوان مرکز و نماد استان مشاهده نمودید ؟
.... با تشکر

این نظر توسط گروه انسانهای سبز GPG در تاریخ 1393/6/12 و 21:14 دقیقه ارسال شده است

گروه انسانهای سبز GPG

درود

با عرض ادب و سپاس بخاطر تبادل لینکتان

با عرض پوزش به اطلاع تان میرساند این گروه با اندیشه گسترش و ترویج فعالیتهای انسان دوستانه و معرفی تاریخ ایران در جامعه فعالیت مینماید و طبق نگرش کلی از گذاشتن لوگوی سایت ها و وبلاگ ها بدلیل حجم زیاد لینک های داده شده ب گروه و درخواست گذاشتن لوگوهای مختلف در سایت معذور میباشیم اما با احترام خاصی که نسبت به مردم خونگرم لرستان دارم لینک شما را در لینک های اول سایت قرار دادم.

آدرس لینک شما جهت مشاهده: تبادل لینک و سایت های مفید/ تبادل لینک هم اندیشان

ب امید هم اندیشی بیشتر در آینده

ارادتمند طباطبایی

بدرود
پاسخ : ممنونم از لطف شما دوست عزیز
موفق و سرافراز باشی


نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:):(;):D;)):X:?:P:*=((:O@};-:B/:):S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟[حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتی
تبلیغات
در مورد خرم آباد
مطالب تصادفی
ورود کاربران
عضويت سريع
لینک دوستان
پیوندهای روزانه
صفحات جانبی